Łukasz Wawrowski

Digital artist & indie game developer

O mnie

Absolwent Politechniki Warszawskiej. Od wielu lat w swoim wolnym czasie zajmuję się hobbystycznie grafiką komputerową oraz tworzeniem, modyfikowaniem i analizowaniem gier komputerowych. W swojej pracy twórczej wykorzystuję z powodzeniem tzw. wolne oprogramowanie.

W sieci znany jestem najczęściej pod pseudonimem inferno8. Jestem czołową postacią polskiej sceny Battle for Wesnoth - open-source'owej turowej gry strategicznej tworzonej przez ludzi z całego świata - oraz autorem innowacyjnych dodatków cenionych przez dziesiątki tysięcy graczy.

Moje umiejętności w skrócie:

  • 12-letnie doświadczenie w pracy z programami do grafiki 2D (Gimp, Krita, od niedawna Photoshop i Illustrator):
    • tworzenie szkiców, grafik, logotypów itp.;
    • doświadczenie w pixel art;
    • znajomość obsługi tabletu graficznego;
  • 8-letnie doświadczenie w modellingu 3D (Blender):
    • tworzenie trójwymiarowych modeli zarówno postaci jak i elementów otoczenia (low-poly, mid-poly);
    • tworzenie wizualizacji różnego rodzaju;
    • tworzenie materiałów na użytek PBR;
    • tworzenie animacji;
  • 5-letnie doświadczenie w pracy w środowisku programistycznym Unity3D:
    • realizacja własnych interaktywnych projektów;
    • opracowanie, przygotowanie i integracja różnego rodzaju assetów;
    • znajomość narzędzia do programowania wizualnego - Playmaker;
    • znajomość narzędzia do tworzenia shaderów - Shader Forge;
  • 2-letnie doświadczenie w tworzeniu stron WWW
  • znajomość systemów kontroli wersji Git i SVN
  • wieloletnie doświadczenie w administrowaniu internetową społecznością

Jestem przyjaźnie nastawionym człowiekiem z poczuciem humoru, który stara się robić swoje. Jestem wielkim fanem lat 80-tych w każdym chyba możliwym aspekcie. Poza tym interesuję się muzyką, filmem, sztuką, historią, technologiami, światem i wszechświatem. Na otaczającą mnie zwariowaną rzeczywistość spoglądam z dystansem. Bywam uparty, ale w pozytywnym znaczeniu tego słowa.


Początki:

Od najmłodszych lat lubiłem rysować różnego rodzaju opowieści rysunkowe osadzone najczęściej w klimatach sci-fi oraz fantasy. Tej twórczości poświęciłem ogromny kawał dzieciństwa oraz młodzieńczych lat. Wymyślanie niezwykłych światów, bohaterów, wydarzeń i dialogów zawsze sprawiało mi ogromną frajdę, zaś umiejętności plastyczne pozwalały mi na przelewanie moich wizji na papier. Z czasem zamieniłem papier i ołówek na komputer i tak rozpoczęła się moja przygoda z grafiką komputerową.

O grafice:

Grafika komputerowa jest obecna w moim życiu od 2004 roku. Przez kilka dobrych lat tworzyłem tzw. pixel art, czyli grafiki niskich rozdzielczości, tworzone na poziomie pojedynczych pikseli. Z czasem postanowiłem w siebie zainwestować i nabyłem tablet graficzny. Dzięki niemu zacząłem malować pierwsze cyfrowe szkice i obrazy. Od niedawna próbuję swoich sił w grafice wektorowej.

O 3D:

W 2007 roku rozpocząłem moją przygodę z grafiką trójwymiarową. Zaczęło się od kontaktu z programem Blender, z którego korzystam po dziś dzień. Ponieważ spora część moich zainteresowań dotyczy obszaru związanego z tworzeniem i modyfikowaniem gier komputerowych, modelowanie trójwymiarowych obiektów i ich manipulacja to dość ważne dla mnie umiejętności, które staram się nieustannie rozwijać. Potrafię tworzyć zarówno obiekty statyczne na potrzeby scenerii jak i animowane postaci.

O grach komputerowych:

Jestem zarówno graczem jak i twórcą. Gry komputerowe interesują mnie jednak bardziej w kontekście dobrego przedstawienia historii i ciekawej rozgrywki. "Wychowałem się" na takich pozycjach jak Fallout, Heores of Might and Magic, The Elder Scrolls: Morrowind, Homeworld, Freespace, Chrono Trigger, Master of Orion, Earth 2150, Half-Life. Zawsze w grach najbardziej fascynowała mnie dobra fabuła i klimat. Nieczęsto szło to w parze z dobrymi rozwiązaniami technicznymi. Stąd też zrodziło się moje zamiłowanie do modyfikowania gier, a później do tworzenia własnych.

W 2007 związałem się ze społecznością gry Battle for Wesnoth. Stworzyłem dla niej kilka niesamowitych i zarazem innowacyjnych dodatków zdobywając tym samym uznanie graczy z całego świata.

Od 2012 roku eksperymentuję w środowisku programistycznym Unity3D ożywiając w nim swoje cyfrowe światy. Więcej o nich w zakładce "Projekty"